Bikram Yoga: Τι είναι και πώς επηρεάζει την υγεία

Η Bikram Yoga είναι ένα είδος «θερμής» γιόγκα που ιδρύθηκε από τον Bikram Choudhury κατά τη δεκαετία του 1970. Υπάρχει εδώ και λίγες δεκαετίες και οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ακολουθούν αυτή τη μορφή της έντονης άσκησης και εφίδρωσης ως έναν τρόπο ενίσχυσης της υγείας τους.  Ενώ υπάρχουν πολλά είδη γιόγκα εκεί έξω, όπως η Ashtanga ή η Yin Yoga, η Bikram Yoga παρουσιάζει σημαντικές διαφορές. Όμως τι ακριβώς είναι αυτό το “θερμό” στυλ γιόγκα και γιατί ενδείκνυται για όσους θέλουν να χάσουν βάρος;

Τι είναι η Bikram Yoga;

Η Bikram yoga αποτελείται από μια ακολουθία 26 στάσεων και 2 αναπνευστικών ασκήσεων οι οποία εκτελείται σε ένα θερμαινόμενο δωμάτιο, με περίπου 40 βαθμούς Κελσίου και 40% υγρασία.

Σκοπός της Bikram Yoga είναι να ενισχύσει την υγεία, να τεντώσει τους μυς και να προσφέρει μια έντονη καρδιαγγειακή προπόνηση στον κάθε ασκούμενο. Χαρακτηρίζεται αποτελεσματική για την απώλεια βάρους, το χτίσιμο των μυών, την αύξηση της ενέργειας και τον καλύτερο ύπνο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η Bikram Yoga προάγει την αποτοξίνωση μέσω των ιδρωτοποιών αδένων και επιταχύνει το μεταβολισμό για έως και τρεις ημέρες.

Ακολουθώντας τις ασκήσεις της Bikram Yoga, είναι σημαντικό να τηρείτε σωστές τεχνικές αναπνοής κατά τη διάρκεια κάθε στάσης, ώστε να μην καταπονήσετε τους μυς σας. Κάθε στάση δουλεύει μια διαφορετική περιοχή του σώματος, ενώ ταυτόχρονα την ενδυναμώνει.

Ποια είναι τα οφέλη της Bikram Yoga;

Πιθανότατα να έχετε ήδη ακούσει για τα οφέλη της Bikram Yoga, όπως η αυξημένη ευλυγισία. Τα πλεονεκτήματα όμως που έχει να δώσει αυτή η μορφή γιόγκα στους ασκούμενους δεν περιορίζονται στην ευλυγισία. Εδώ θα βρείτε μερικούς από τους λόγους για τους οποίους αξίζει να δοκιμάσετε τη Bikram Yoga:

  1. Απώλεια βάρους: Ακολουθώντας μια προπόνηση που σας βοηθά να ιδρώσετε πιο εύκολα και να κάψετε θερμίδες, είναι εύκολο να καταλάβετε πώς μπορεί να επιτευχθεί απώλεια βάρους μέσω της Bikram Yoga. Για καλύτερα αποτελέσματα, μπορείτε να συνδυάσετε την πρακτική της με μια ειδική διατροφή, όπως η κετογονική δίαιτα.
  2. Μυϊκή ενδυνάμωση: Αν θέλετε να χτίσετε τους μυς σας, οι διατάσεις που περιλαμβάνει η πρακτική της Bikram Yoga θα σας βοηθήσουν να επιμηκύνετε τις ίνες των μυών και να αποκτήσετε περισσότερη ευλυγισία. Όταν οι μυς είναι πιο ευέλικτοι, μπορούν να γίνουν μεγαλύτεροι και ισχυρότεροι.
  3. Αυξημένη ενέργεια: Αφού δοκιμάσετε τη Bikram Yoga για μερικές εβδομάδες, είναι πιθανό να διαπιστώσετε ότι τα επίπεδα ενέργειάς σας αυξάνονται, όπως και η παραγωγικότητα σας.
  4. Καλύτερος ύπνος: Ο καλός ύπνος είναι απίστευτα σημαντικός για τη διατήρηση της υγείας σας. Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα ύπνου, αυτό το στυλ γιόγκα θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.
  5. Αυξημένη κυκλοφορία του αίματος: Οι τεχνικές αναπνοής που χρησιμοποιούνται στη Bikram Yoga βοηθούν στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος και στην αναζωογόνηση του σώματος. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους που πάσχουν από ασθένειες ή ηλικιωμένα άτομα που χρειάζονται μια ώθηση ενέργειας.
3 γυναίκες που ασκούνται στη Bikram Yoga

Πώς λειτουργεί η Bikram Yoga;

Στη Bikram Yoga, κάθε στάση ενεργοποιεί τουλάχιστον μία μυϊκή ομάδα. Για την εκτέλεση της Bikram Yoga, οι παραδοσιακές 26 στάσεις και 2 αναπνευστικές ασκήσεις της διαρκούν συνήθως μιάμιση ώρα για να ολοκληρωθούν.

Η ακολουθία της Bikram έχει δημιουργηθεί με τρόπο που αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό και σας βοηθά να κάψετε περισσότερες θερμίδες, ενώ παράλληλα τεντώνει τους μυς που είναι συνήθως σφιγμένοι. Κάθε στάση βοηθά στο να τεντώσετε ένα συγκεκριμένο τμήμα του σώματός σας για να αναπτύξετε ευελιξία και δύναμη, κάτι που σας κάνει να νιώθετε καλύτερα με τον εαυτό σας.

Ένα τυπικό μάθημα Bikram Yoga ξεκινά με μια συγκεκριμένη τεχνική αναπνοής πριν προχωρήσετε στην πρώτη στάση. Μετά από αυτό, συνεχίζετε σταδιακά στη δεύτερη στάση, μέχρι να ολοκληρωθεί η ακολουθία Bikram.

Όπως ορίζει ο Bikram Choudhury, κάθε μάθημα πρέπει να διαρκεί 90 λεπτά στους 40 βαθμούς Κελσίου, με 40% υγρασία στην αίθουσα. Αυτή είναι μία από τις κυριότερες διαφορές της Bikram Yoga με τη Hot Yoga, όπου τα μαθήματα είναι συνήθως μικρότερα και όχι τόσο ζεστά.

Οδηγίες προς αρχάριους

Αν είστε αρχάριος στη Bikram Yoga, καλό θα ήταν να πάτε στην αίθουσα εξάσκησης τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την έναρξη. Έτσι, θα έχετε χρόνο να εγκλιματιστείτε στη ζέστη αλλά και να συζητήσετε με τον δάσκαλό σας, ο οποίος θα μπορούσε να σας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τα μαθήματα της Bikram Yoga.

Όταν ξεκινάτε τη Bikram Yoga, είναι σημαντικό να ακούτε το σώμα σας και να χτίζετε τις αντοχές σας αργά. Η Bikram δεν είναι μια απλή προπόνηση κατά την οποία πρέπει να βιάζεστε. Πάστε το χρόνο σας αν θέλετε πραγματικά να αποκομίσετε τα οφέλη αυτής της πρακτικής.

Η σημασία του νερού

Ενώ η Bikram Yoga είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χάσετε βάρος και να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ενυδατώνεστε καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίας Bikram. Λόγω της αυξημένης θερμότητας, πολλοί άνθρωποι αφυδατώνονται αρκετά γρήγορα. Η κατανάλωση άφθονου νερού και η διαρκής ενυδάτωση είναι ιδιαίτερα σημαντική, κυρίως για τους αρχάριους.

Ένας άνδρας και μια γυναίκα ασκούνται στη Bikram Yoga

Ποιοι μπορούν να κάνουν Bikram Yoga;

Η Bikram Yoga μπορεί να εκτελεστεί από ανθρώπους όλων των ηλικιών και επιπέδων φυσικής κατάστασης που αναζητούν έναν τρόπο να βελτιώσουν την υγεία τους. Η Bikram Yoga δεν γίνεται μόνο από όσους που θέλουν να χάσουν βάρος ή έχουν προβλήματα στις αρθρώσεις. Η συγκεκριμένη μορφή γιόγκα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για όποιον θέλει να αυξήσει την ενέργεια του και να βελτιώσει την ευελιξία του, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο ασθενειών και άλλων προβλημάτων υγείας που προέρχονται από την καθιστική ζωή.

Ποιοι πρέπει να την αποφεύγουν;

Η Bikram Yoga έχει αρκετές στάσεις που απαιτούν ισορροπία. Εάν έχετε πρόβλημα στη διατήρηση της ισορροπίας σας, αυτός ο τύπος γιόγκα μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς. Επιπλέον, αν δεν γίνουν σωστές διατάσεις και προθέρμανση, η Bikram Yoga μπορεί να επιβαρύνει το σώμα σας.

Ενώ τα οφέλη της είναι πολλά, αυτή η γιόγκα δεν είναι για όλους. Η υψηλή θερμοκρασία μπορεί να είναι επίπονη και κουραστική αν δεν έχετε συνηθίσει σε τέτοια μαθήματα. Η Bikram Yoga απαιτεί επίσης από τους ασκούμενους να έχουν αρκετή δύναμη στο σώμα τους προκειμένου να μπορούν να μπουν σε ορισμένες από τις στάσεις που περιλαμβάνει.

Εάν έχετε προβλήματα υγείας, φροντίστε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν επιχειρήσετε να ξεκινήσετε την Bikram Yoga.

 

Συνοψίζοντας, η Bikram Yoga είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μειώσετε το στρες, να χάσετε βάρος και να αυξήσετε τα επίπεδα ενέργειάς σας. Ο λόγος για τον οποίο έχει αντέξει στο χρόνο είναι επειδή κάνει ακριβώς αυτό που λέει ο ιδρυτής της Bikram Choudhury – μπορεί να γίνει τόσο από αρχάριους όσο και από προχωρημένους. Τα οφέλη της Bikram Yoga είναι πολύ ευεργετικά για όποιον τη δοκιμάσει. Τι λέτε λοιπόν; Ξεκινάμε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *