Δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω των €50

Pilates – Τι είναι, η Ιστορία, τα Είδη και τα Οφέλη

Το Pilates είναι ένα είδος σωματικής άσκησης που χρησιμοποιείται πάνω από 100 χρόνια. Δημιουργήθηκε από τον Joseph Pilates ως ένας τρόπος αύξησης της μυϊκής δύναμης, της ευλυγισίας και της αντοχής. Υπάρχουν διάφορα είδη άσκησης Pilates. Απευθύνεται σε όλους, ανεξάρτητα από την ηλικία ή τη φυσική κατάσταση του σώματος! Τα οφέλη του τρόπου εκγύμνασης Pilates περιλαμβάνουν την ενισχυμένη ευλυγισία, δύναμη και αντοχή, αλλά και την καλύτερη στάση του σώματος. Ας μάθουμε περισσότερα για αυτόν τον τρόπο εκγύμνασης.

Τι είναι το Pilates;

Ο Joseph Pilates ανακάλυψε τη μέθοδο γυμναστικής που πήρε το όνομά του στα μέσα του 20ού αιώνα. Η μέθοδος βασιζόταν σε τεχνικές εκγύμνασης που υπήρχαν ήδη εκείνη την εποχή. Οι ασκήσεις είναι σχεδιασμένες ούτως ώστε να ενισχύουν τη δύναμη και την ισορροπία στους κοιλιακούς μυς, δηλαδή τον πυρήνα. Το Pilates διδάσκεται από πιστοποιημένους δασκάλους της μεθόδου που χρησιμοποιούν props όπως λάστιχα, foam rollers, μπάλες, στρώματα και ξύλινες ράβδους για να βοηθήσουν τους μαθητές να πετύχουν τη σωστή στάση σώματος και την ισορροπία.

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από πόνους στη μέση που μπορεί να οφείλονται σε κακή στάση του σώματος εξαιτίας των αδύναμων μυών του πυρήνα. Το Pilates ενισχύει την ενδυνάμωση των μυών του κορμού και της λεκάνης, ούτως ώστε να δυναμώσει η μέση και να στέκεστε σωστά. Με το Pilates δεν θα αποκτήσετε μόνο λεπτή μέση, αλλά θα καταφέρετε να μειώσετε τους πόνους στη μέση, την πλάτη και άλλα σημεία στο σώμα. Για την ακρίβεια, το Pilates δημιουργήθηκε για την αποκατάσταση και αποθεραπεία των τραυμάτων σε ανθρώπους που είχαν τραυματιστεί στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο!

Τι είναι το Pilates

Η Ιστορία του Pilates

O Joseph H. Pilates γεννήθηκε το 1880 και έφυγε από τη Γερμανία στην ηλικία των 16 ετών. Έζησε στην Αγγλία και έκανε πολλές δουλειές: μποξέρ, ακροβατικά στο τσίρκο, πρωταθλητισμό στις πολεμικές τέχνες και διδασκαλία γυμναστικής.

Ανέπτυξε τη μέθοδο άσκησης που ονόμασε “Pilates” στην Αμερική. Πήγε στη Νέα Υόρκη και έκανε μαθήματα γυμναστικής κουβαλώντας τον εξοπλισμό του. Είχε ένα “γυμναστήριο σε βαλίτσα” και τα μαθήματά του έγιναν περιζήτητα στον κύκλο των Χολιγουντιανών σταρ. Όταν η μέθοδος Pilates έγινε ευρέως γνωστή, οι περισσότεροι λανθασμένα θεωρούσαν ότι ήταν απλώς ένας νέος τρόπος χορευτικής γυμναστικής. Παρόλα αυτά,  το Pilates προσφέρει πολύ περισσότερα από μια συνηθισμένη σωματική άσκηση. Σκοπός της μεθόδου είναι η ενδυνάμωση και η ευθυγράμμιση του πνεύματος με το σώμα, κι επιπλέον να ενισχύσει τη επίγνωση των σκέψεων και των συναισθημάτων.

Τα Οφέλη της Άσκησης με τη μέθοδο Pilates

Όπως και η Yoga, το Pilates προσφέρει πολλά οφέλη στην καθημερινότητα του ασκούμενου.

Μερικά από τα οφέλη είναι:

  • Βελτιωμένη ευελιξία της σπονδυλικής στήλης και των αρθρώσεων
  • Καλύτερη στάση του σώματος, μεγαλύτερη επίγνωση της ευθυγράμμισης του σώματος και καλύτερη ισορροπία
  • Ενίσχυση της ενδυνάμωσης, βελτίωση του καρδιακού συστήματος, αυξημένη αντοχή, μείωση σωματικού βάρους όταν συνδυάζεται με υγιεινή διατροφή
  • Μείωση του άγχους, της ανησυχίας και της κατάθλιψης, καλύτερη ποιότητα ύπνου και περισσότερη ενέργεια
  • Βοηθά στην πρόληψη των τραυματισμών στους αθλητές ή στην αποκατάσταση όσων έχουν ήδη τραυματιστεί
Τα Οφέλη της Άσκησης με τη μέθοδο Pilates

Ποιο είδος Pilates είναι για σένα;

Υπάρχουν πολλά είδη εκγύμνασης Pilates. Καθένα έχει διαφορετικούς στόχους. Ακολουθεί μια σύντομη ανάλυση:

Παραδοσιακό

Το παραδοσιακό Pilates είναι μια μέθοδος εκγύμνασης που εστιάζει στην ενδυνάμωση και την ευθυγράμμιση. Πολλοί ξεκινούν με αυτό το είδος Pilates, καθώς τους βοηθά να ενδυναμώσουν τους μυς του πυρήνα και να βρουν τη σωστή ευθυγράμμιση σώματος. Τα περισσότερα γυμναστήρια διαθέτουν μαθήματα παραδοσιακού Pilates και αρκετά στούντιο γυμναστικής προσφέρουν μαθήματα για ασκήσεις στο έδαφος που μπορούν να παρακολουθήσουν ακόμα κι όσοι κάνουν γυμναστική στο σπίτι!

Reformer

Το reformer είναι ενισχυμένο Pilates. Πρόκειται για ένα ειδικό μηχάνημα με ελατήρια. Έτσι, το βάρος του σώματος κατά την άσκηση λειτουργεί σαν αντίσταση. Οι ασκήσεις στο reformer δεν είναι στατικές, άρα το σώμα πρέπει να χρησιμοποιήσει τη δύναμη των μυών ώστε να αντισταθεί στις αλλαγές της στάσεις του σώματος κατά την κίνηση και να διατηρήσει τη σωστή ευθυγράμμιση. Αυτό το είδος Pilates είναι για όσους ζητούν κάτι πιο απαιτητικό!

Integration

Αυτό το είδος Pilates εστιάζει στην ευθυγράμμιση, ούτως ώστε κάθε μέρος του σώματος να λειτουργεί αρμονικά με τα υπόλοιπα. Δεν χρησιμοποιούνται μηχανήματα ή ειδικός εξοπλισμός, παρόλα αυτά είναι απαιτητικός τρόπος άσκησης. Συνήθως, το μάθημα ξεκινά με ασκήσεις σε όρθια θέση και τελειώνει με ασκήσεις στο έδαφος.

Ποιο είδος Pilates είναι για σένα;

Ασκήσεις στο έδαφος

Αυτό το είδος Pilates περιλαμβάνει ασκήσεις πάνω σε ένα ειδικό στρώμα που τοποθετείται στο έδαφος. Εστιάζει κυρίως στην ενδυνάμωση και την ευθυγράμμιση, όχι σε αερόβιες ασκήσεις. Παρόλα αυτά, μπορεί ο δάσκαλος να εντάξει στο μάθημα και κάποιες αερόβιες ασκήσεις για κάψιμο θερμίδων!

Reformer-Assisted

Αυτό το είδος Pilates διαφέρει από το παραδοσιακό reformer. Στις ασκήσεις δεν χρησιμοποιούνται τα ελατήρια, αλλά ιμάντες με τους οποίους πρέπει να στηριχτεί ο ασκούμενος και να διατηρήσει τη σωστή ευθυγράμμιση. Αυτό ενισχύει την ισορροπία. Τα μαθήματα Reformer-Assisted είναι ειδικά διαμορφωμένα για αυτό το σκοπό κι έτσι κάνουν το μάθημα ακόμα πιο απαιτητικό!

Αθλητικό

Ο σκοπός του αθλητικού Pilates είναι να βελτιώσει τις επιδόσεις του ασκούμενο στο άθλημα με το οποίο ασχολείται ή απλώς να ενισχύσει την αντοχή. Τα περισσότερα στούντιο εκγύμνασης δεν προσφέρουν αθλητικό Pilates, γιατί στοχεύουν κυρίως σε αεροβική άσκηση. Αλλά μπορείτε να βρείτε μαθήματα αθλητικού Pilates αν στοχεύεται στην ενδυνάμωση!

Danza

Πρόκειται για μια ισπανική λέξη που σημαίνει “χορός”. Αυτό το είδος Pilates κάνει ακριβώς αυτό, καθώς βασίζεται σε κινήσεις μπαλέτου και μοντέρνου χορού. Σε αυτά τα μαθήματα συνηθίζεται και η χρήση εξοπλισμού, όπως βάρη και μπάλες, με αποτέλεσμα πολλοί ασκούμενοι να παρατηρούν αύξηση της μυϊκής μάζας και γράμμωση από τον συνδυασμό του παραδοσιακού Pilates με τη χρήση εξοπλισμού!

Core (Πυρήνας)

Αυτό το είδος Pilates στοχεύει κατευθείαν στην ουσία. Η μόνη άσκηση που γίνεται σε αυτό το μάθημα είναι το “hundred”. Αυτή η άσκηση ενδυναμώνει τους εσωτερικούς κοιλιακούς μυς. Αν έχετε ήδη ενδυναμωμένους μυς τότε μπορεί να μην σας εξυπηρετήσει. Αλλά αν η κοιλιά είναι ένα από τα προβληματικά σημεία στο σώμα σας, τότε το Core Pilates είναι το καλύτερο! Ακόμα και όσοι δεν έχουν ανάγκη από ενδυνάμωση των κοιλιακών μυών μπορούν να επωφεληθούν, καθώς σίγουρα θα νιώσουν το “κάψιμο” στους κοιλιακούς μυς.

Ευστάθεια

Το Pilates που στοχεύει στην ευστάθεια, βελτιώνει τη στάση του σώματος και ενδυναμώνει τους μυς με τη χρήση ενός ειδικού εξοπλισμού. Η άσκηση με roller pads είναι για όσους στοχεύουν στην ενδυνάμωση του πυρήνα χωρίς τη χρήση πολλών αεροβικών ασκήσεων!

Performance

Αν θέλετε να βελτιώσετε τη δύναμη και την αντοχή στις αθλητικές δραστηριότητες, τότε αυτό το είδος Pilates είναι το καλύτερο. Συνήθως απευθύνεται σε ανθρώπους που βρίσκονται ήδη σε καλή σωματική κατάσταση, καθώς είναι πολύ απαιτητικό.

Καρέκλα

Αυτό το είδος άσκησης μπορεί να γίνει οπουδήποτε! Με μία καρέκλα και τη βοήθεια των ειδικών ασκήσεων, το είδος αυτό βελτιώνει τον συντονισμό των κινήσεων. Αν χρειάζεστε ένα είδος άσκησης χαμηλής έντασης, αλλά επίσης απαιτητικό, τότε δοκιμάστε ασκήσεις Pilates στην καρέκλα!

Pilates στην καρέκλα

Τώρα που γνωρίζετε μερικά πράγματα για κάθε είδος Pilates, είναι ώρα να επιλέξετε κάποιο να δοκιμάσετε! Μετά, θα πρέπει να βρείτε το γυμναστήριο ή το στούντιο που σας αρέσει περισσότερο. Ένας καλός δάσκαλος Pilates θα μπορέσει να σας προτείνει το κατάλληλο μάθημα για εσάς, οπότε ζητήστε του να σας βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων σας, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, ελέγξτε πρώτα τη μέθοδο στην οποία έχουν εκπαιδευτεί καθώς και τις πιστοποιήσεις που έχουν ως δάσκαλοι πριν ξεκινήσετε τα μαθήματα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.