Δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των €70

Πώς να σταματήσεις να ανησυχείς

Πώς Να Σταματήσεις Να Ανησυχείς

Η ανησυχία μπορεί να μοιάζει με βαρύ φορτίο που σε παρασύρει και σε εμποδίζει να απολαύσεις την παρούσα στιγμή. Είτε πρόκειται για έναν ενοχλητικό φόβο για το μέλλον είτε για μια συνεχή επανάληψη του “τι θα γίνει αν”, η ανησυχία μπορεί να είναι απίστευτα εξαντλητική. Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να επιτρέπεις στην ανησυχία να κυριεύει τη ζωή σου. Με τα κατάλληλα εργαλεία και την απαραίτητη κατανόηση, μπορείς να απελευθερωθείς από τον φαύλο κύκλο του άγχους και να ανακαλύψεις εκ νέου μια αίσθηση γαλήνης.

Η κατανόηση των ανησυχιών σου

Μπορεί να αντιλαμβάνεσαι την ανησυχία σαν έναν ανεπιθύμητο επισκέπτη στο μυαλό σου, που φλυαρεί συνεχώς για όλα τα πράγματα που μπορεί να πάνε στραβά. Είναι απολύτως φυσιολογικό να βιώνεις ανησυχία κατά καιρούς, αλλά μερικές φορές το άγχος καλπάζει. Το πρώτο βήμα για να βρεις λίγη γαλήνη σε αυτή την κατάσταση είναι να κατανοήσεις τη φύση των ανησυχιών σου.

Εντόπισε τα ερεθίσματα που πυροδοτούν τις ανησυχίες σου: Άρχισε να παρατηρείς πότε οι ανησυχίες σου φουντώνουν. Υπάρχουν συγκεκριμένες καταστάσεις, συζητήσεις ή ακόμη και συγκεκριμένες ώρες της ημέρας που το μυαλό σου τρέχει ασταμάτητα σε ανήσυχες σκέψεις; Η κατανόηση αυτών των ερεθισμάτων μπορεί να σε βοηθήσει να προβλέψεις αυτές τις στιγμές και να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Γράψε τις ανήσυχες σκέψεις σε ημερολόγιο: Μερικές φορές, οι ανήσυχες σκέψεις είναι χαοτικές μέσα στο κεφάλι μας. Δοκίμασε να καταγράφεις τις ανησυχίες σου – για ποιο πράγμα ανησυχείς, τι συμβαίνει γύρω σου όταν ξεκινά η ανησυχία και ποια συναισθήματα σου προκαλεί. Η καταγραφή των ανησυχιών σου μπορεί να σε βοηθήσει να εντοπίσεις τα μοτίβα της ανησυχίας. Μπορεί, επίσης, να κάνει τις ανήσυχες σκέψεις να μοιάζουν λιγότερο συντριπτικές.

Αμφισβήτησε τις ανησυχίες σου: Δεν είναι όλες οι ανησυχίες ίδιες. Ρώτησε τον εαυτό σου, αυτή η ανησυχία βασίζεται σε ένα πραγματικό πρόβλημα που μπορώ με κάποιον τρόπο να λύσω ή βασίζεται στο “τι θα γίνει αν” και τροφοδοτείται από τον φόβο; Ίσως σε βοηθήσει να καταγράψεις την ανησυχία σου και στη συνέχεια να αμφισβητήσεις απαλά την εγκυρότητά της. Να θυμάσαι ότι ο νους μπορεί μερικές φορές να φέρεται σαν τους υπερπροστατευτικούς γονείς, προσπαθώντας να σε προστατεύσει από κάθε πιθανή βλάβη, ακόμη και αν είναι απίθανη.

Δοκίμασε το COYA Plus δωρεάν για 7 ημέρες

  • Απεριόριστη πρόσβαση σε 100+ διαλογισμούς και κατηγορίες διαλογισμών
  • Καθοδηγούμενα προγράμματα αυτοβελτίωσης που θα σε φέρουν πιο κοντά στους στόχους σου
  • Εξατομικευμένες προτάσεις σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους σου
  • Προσωπικό πλάνο αυτοβελτίωσης

Στρατηγικές για τη διαχείριση της ανησυχίας

Μόλις κατανοήσεις καλύτερα τις ανησυχίες σου, άρχισε να αναπτύσσεις εργαλεία για να τις καταλαγιάσεις. Μπορεί να απαιτεί υπομονή και εξάσκηση, αλλά δεν χρειάζεται να αφήνεις το άγχος να σε ελέγχει. Ακολουθούν μερικές στρατηγικές που μπορείς να δοκιμάσεις:

Mindfulness και διαλογισμός: Δεν μπορούμε πάντα να σταματήσουμε το νου να τρέχει από σκέψη σε σκέψη. Όμως, εξασκώντας την ενσυνειδητότητα, μπορούμε να παρατηρούμε τις σκέψεις μας χωρίς να ταυτιζόμαστε με αυτές. Δοκίμασε μερικές απλές ασκήσεις ενσυνειδητότητας, όπως την εστίαση στην αναπνοή ή την παρατήρηση των αισθήσεων του σώματός σου. Επίσης, υπάρχουν εφαρμογές με καθοδηγούμενους διαλογισμούς που μπορούν να είναι ευεργετικοί, ειδικά για αρχάριους. Μόλις 5-10 λεπτά την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Αναδιαμόρφωσε τις αρνητικές σκέψεις: Οι σκέψεις μας έχουν απίστευτη δύναμη πάνω στα συναισθήματά μας. Όταν εμφανίζεται μια αρνητική σκέψη για το μέλλον, δοκίμασε να κάνεις μια παύση. Αναγνώρισε τη σκέψη και στη συνέχεια αμφισβήτησέ την απαλά. Άρχισε να αναζητάς στοιχεία που υποστηρίζουν μια πιο ουδέτερη ή ακόμη και μια ελαφρώς θετική άποψη για την κατάσταση. Το θέμα είναι να βρεις μια ισορροπία, όχι να επιβάλεις μια μη ρεαλιστική θετική στάση.

Επίλυση προβλημάτων: Όταν αντιμετωπίζεις ένα ρεαλιστικό πρόβλημα, η ανησυχία μπορεί να μοιάζει δικαιολογημένη. Παρόλα αυτά, αντί να την αφήσεις να περιφέρεται στο νου σου, ανάλυσε το πρόβλημα σε μικρότερα, πιο διαχειρίσιμα μέρη. Μπορείς να αναλάβεις δράση για να βρεις μια λύση; Υπάρχουν άνθρωποι στους οποίους μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια και υποστήριξη; Επικεντρώσου σε αυτό που μπορείς να ελέγξεις.

“Ώρα για ανησυχία“: Μερικές φορές, ίσως πρέπει να αφήσεις τις ανησυχίες να ξεσπάσουν! Όρισε μια ώρα για λίγα λεπτά κάθε μέρα, ίσως 15-20 λεπτά, όπου θα μπορείς να επιτρέψεις στις ανησυχίες σου να κυριεύσουν το νου σου. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, επιτρέψτε στον εαυτό σου να αφεθεί σε αυτές τις ανήσυχες σκέψεις. Στη συνέχεια, όταν τελειώσει ο χρόνος, άφησε συνειδητά τις ανησυχίες σου στην άκρη για το υπόλοιπο της ημέρας. Αν εμφανιστούν ξανά, υπενθύμισε στον εαυτό σου απαλά: “Θα το αντιμετωπίσω αυτό κατά τη διάρκεια του χρόνου που έχω ορίσει για τις ανησυχίες μου”.

 

Να θυμάσαι: Μην αποθαρρύνεσαι αν κάποιες στρατηγικές λειτουργούν καλύτερα από άλλες ή αν κάποιες μέρες σου φαίνονται πιο δύσκολες από άλλες. Πρόκειται για μια διαδικασία εκμάθησης στην οποία ανακαλύπτεις τι λειτουργεί για εσένα και τι όχι. Να αντιμετωπίζεις με καλοσύνη και συμπόνια τον εαυτό σου!

Αλλαγές στον τρόπο ζωής για τη μείωση της ανησυχίας

Μερικές φορές, ο καλύτερος τρόπος για να καταπολεμήσεις την ανησυχία είναι να δημιουργήσεις μια συνολική αίσθηση ευεξίας, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Απλές προσαρμογές στον τρόπο ζωής σου μπορούν να μειώσουν σημαντικά το άγχος που νιώθεις καθημερινά.

Η σωματική άσκηση είναι ένα εκπληκτικό εργαλείο κατά του άγχους. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι έντονο. Ακόμη και ένας σύντομος περίπατος ή ένα ήπιο μάθημα γιόγκα μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Όταν το σώμα σου κινείται, απελευθερώνονται ορμόνες που προκαλούν ευεξία και εκτονώνουν ως ένα βαθμό τη νευρικότητα.

Η στέρηση ύπνου δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη ρύθμιση των συναισθημάτων μας και τον έλεγχο του άγχους μας. Προσπάθησε να καθιερώσεις μια σταθερή ρουτίνα ύπνου και να χαλαρώνεις σωστά πριν από τον ύπνο, για να έχεις περισσότερες πιθανότητες να ξεκουραστείς πραγματικά.

Η διατροφή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη διάθεσή μας. Προτίμησε ανεπεξέργαστα τρόφιμα, πολλά φρούτα και λαχανικά. Επίσης περιόρισε την καφεΐνη και τη ζάχαρη, γιατί μπορούν να επιδεινώσουν τα συναισθήματα άγχους.

Τέλος, αφιέρωσε λίγο χρόνο στις τεχνικές χαλάρωσης που λειτουργούν για εσένα. Οι ασκήσεις αναπνοής, η σταδιακή χαλάρωση των μυών ή απλά ένας ήσυχος περίπατος στη φύση μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλαγιάσεις τις θορυβώδεις σκέψεις και να φέρουν την πολυπόθητη αίσθηση γαλήνης.

Αναζήτησε τη βοήθεια των ειδικών

Μερικές φορές, ακόμη και με τις καλύτερες προθέσεις και προσπάθειες, η διαχείριση του άγχους μοιάζει αδύνατη. Αν το αίσθημα της ανησυχίας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της ζωής σου, τις σχέσεις ή την απόδοσή σου στη δουλειά ή το σχολείο, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε βοηθήσουν.

Αν παρατηρείς κάποιες από τις ενδείξεις που ακολουθούν, ίσως είναι καλύτερα να μιλήσεις με έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας, όπως έναν θεραπευτή ή σύμβουλο:

  • Οι ανησυχίες σου είναι αδιάκοπες και αγωνίζεσαι να τις ελέγξεις.
  • Το άγχος σου προκαλεί σωματικά συμπτώματα όπως κρίσεις πανικού, επίμονους πονοκεφάλους ή πεπτικά προβλήματα.
  • Έχεις παρατηρήσει ότι αποφεύγεις καταστάσεις, ανθρώπους ή δραστηριότητες λόγω των φόβων σου.
  • Δυσκολεύεσαι να αντεπεξέλθεις στην καθημερινή ζωή εξαιτίας του άγχους σου.

Οι θεραπευτές μπορούν να σου προτείνουν ισχυρές στρατηγικές για τη διαχείριση του άγχους και να σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις τις βαθύτερες αιτίες. Μερικές φορές, ένας συνδυασμός θεραπείας και φαρμακευτικής αγωγής μπορεί να είναι χρήσιμος, ειδικά αν παλεύεις με διαγνωσμένη αγχώδη διαταραχή. Δεν είναι ντροπή να απευθυνθείς σε έναν ειδικό για να ζητήσεις βοήθεια. Αντίθετα, είναι σημάδι δύναμης και δείχνει ότι θες να φροντίσεις τον εαυτό σου.

Η διαχείριση του άγχους είναι ένα ταξίδι, όχι ένας προορισμός. Θα υπάρξουν καλές μέρες και όχι και τόσο καλές μέρες. Το σημαντικό είναι να προσφέρεις στον εαυτό σου την υπομονή που χρειάζεται, να γιορτάζεις την πρόοδό σου και να μη διστάσεις ποτέ να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία αν χρειάζεσαι επιπλέον υποστήριξη. Να θυμάσαι πως η αλλαγή είναι εφικτή. Ένας πιο γαλήνιος και ευτυχισμένος τρόπος ζωής είναι εφικτός.

Φρόντισε την υγεία του νου σου

  • Απόκτησε απεριόριστη πρόσβαση σε 100+ διαλογισμούς και κατηγορίες διαλογισμών
  • Προετοίμασε το μυαλό σου για έναν βαθύ και χαλαρωτικό ύπνο μέσα από ειδικούς διαλογισμούς και Ιστορίες για Καληνύχτα
  • Κάνε την αυτοβελτίωση αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς σου, ακολουθώντας νέους διαλογισμούς κάθε μέρα και αποκλειστικά προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης
Download on the App Store Get it on Google Play
Promotional Image
Δωρεάν αποστολή

Δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των €70

Επιστροφές 30 ημερών

Άλλαξες γνώμη; Έχεις 30 ημέρες για να επιστρέψεις το προϊόν!

Εγγύηση ποιότητας

Αποκλειστική χρήση ποιοτικών πρώτων υλών

Ασφαλείς Συναλλαγές

Κρυπτογράφηση δεδομένων απόλυτα ασφαλείς συναλλαγές