Δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω των €60

Power Yoga: Τι είναι και πώς να την κάνεις;

Η Power Yoga είναι ένα είδος γιόγκα που χρησιμοποιεί τη ροή της κίνησης μεταξύ των στάσεων που εκτελούνται με συνεχή, απρόσκοπτο τρόπο (βλ. Vinyasa). Θεωρείται από πολλούς μία από τις πιο απαιτητικές μορφές γιόγκα.

Αν και ορισμένοι πιστεύουν ότι η Power Yoga είναι μια σύγχρονη εφεύρεση, στην πραγματικότητα έχει τις ρίζες της στην Ashtanga Yoga, η οποία δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και έγινε γνωστή για την αυστηρή και απαιτητική της φύση.

Τι είναι η Power Yoga;

Αν και η Power Yoga δεν αποτελεί ένα επίσημο είδος γιόγκα, ο όρος χρησιμοποιείται ως εναλλακτική επιλογή για τη Vinyasa Yoga. Είναι πιο ακριβές να ισχυριστούμε ότι η Power Yoga είναι μια μορφή της Vinyasa, η οποία έχει τις ρίζες της στην Ashtanga Yoga, ένα είδος που πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα.

Η Power Yoga εστιάζει στη ροή των κινήσεων, από τη μία στάση στην επόμενη, αντί να προσεγγίζει τη κάθε στάση ξεχωριστά. Οι στάσεις δεν είναι αποσυνδεδεμένες μεταξύ τους, σε αντίθεση με άλλες μορφές γιόγκα που παρατηρείται αυτό το γεγονός.

Μια γυναίκα που ασκεί Power Yoga σε εσωτερικό χώρο

Πως λειτουργεί η Power Yoga;

Η πιο σημαντική διαφορά της Power Yoga με τους άλλους τύπους γιόγκα είναι η ταχύτητα με την οποία εναλλάσσονται οι στάσεις, καθώς και το πόσο έντονα διατηρούνται.

Η παραδοσιακή γιόγκα δίνει μεγάλη έμφαση στην ευθυγράμμιση και τη θέση κάθε επιμέρους τμήματος του σώματός σας. Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι εκπαιδευτές προτρέπουν τους ασκούμενους να αφιερώνουν αρκετό χρόνο σε κάθε στάση, ώστε να διασφαλίζουν πως κάθε κίνηση είναι σκόπιμη και ελεγχόμενη.

Στην Power Yoga, ωστόσο, ισχύει το αντίθετο. Η πρακτική της περιλαμβάνει την τήρηση των στάσεων για μικρότερο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια τη γρήγορη μετάβαση στην επόμενη στάση, μέσα στον ίδιο κύκλο αναπνοής. Αυτό το στυλ χαρακτηρίζεται από το συγχρονισμό της αναπνοής με την κίνηση και την έμφαση στη ταχύτητα της εναλλαγής των στάσεων.

Οι στάσεις της Power Yoga είναι συνήθως πιο απαιτητικές, τόσο από άποψη δύναμης όσο και από άποψη ευθυγράμμισης, με πολλά από τα μαθήματα της Power Yoga να δίνουν ελάχιστη έως καθόλου προσοχή στη σωστή τοποθέτηση του σώματος. Ενώ οι στάσεις είναι ίδιες με αυτές της Ashtanga Yoga, δεν εκτελούνται πάντα με την ίδια σειρά.

Μια γυναίκα ασκεί Power Yoga μπροστά από ένα παράθυρο

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Power Yoga;

Η Power Yoga είναι μια δυναμική πρακτική που έχει απορροφήσει τα καλύτερα στοιχεία της παραδοσιακής γιόγκα και τα έχει βελτιώσει, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στη δύναμη, την αντοχή και την ευλυγισία.

Μερικά από τα οφέλη της Power Yoga περιλαμβάνουν:

  • Προπόνηση ολόκληρου του σώματος: Η Power Yoga δεν είναι μόνο για το πάνω ή το κάτω μέρος του σώματος. Περιλαμβάνει τα πάντα, από το τέντωμα μέχρι τη βαθιά αναπνοή, η οποία βοηθά στην άσκηση των εσωτερικών οργάνων καθώς και στην ανάπτυξη μεγαλύτερης ευελιξίας στα άκρα. Αυτό σας βοηθά να ενισχύσετε την αντοχή σας και να τονώσετε τους μυς από το κεφάλι μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών.
  • Ισχυρή συγκέντρωση: Όπως κάθε είδος γιόγκα έτσι και η Power Yoga απαιτεί τεράστια συγκέντρωση σε αυτό που κάνετε και στον τρόπο με τον οποίο κινείστε σε κάθε στάση. Η ενίσχυση της προσοχή σας θα βελτιώσει την πνευματική σας διαύγεια και θα μειώσει τα επίπεδα άγχους με την πάροδο του χρόνου. Όσο πιο συνειδητοποιημένοι είστε με το σώμα σας, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να το ελέγχετε.
  • Διέγερση του μεταβολισμού: Η εκτέλεση των στάσεων της γιόγκα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα μπορεί να βοηθήσει στην καύση του λίπους και στη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας. Με την Power Yoga, το αποτέλεσμα αυτό είναι ακόμη πιο έντονο καθώς εργάζεστε σε ταχύτερους ρυθμούς που απαιτούν πιο δυναμική άσκηση, οδηγώντας στην καλύτερη καρδιακή υγεία συνολικά.
  • Ενίσχυση της ευελιξίας: Η Power Yoga δεν αφορά τόσο το τέντωμα όσο την “οικοδόμηση” της δύναμης και τη βελτίωση της κινητικότητας. Η συνεχής ροή της κίνησης μεταξύ των στάσεων οδηγεί σε ενισχυμένο εύρος κίνησης στις αρθρώσεις σας, το οποίο θα επιτρέψει πιο ομαλές κινήσεις στην καθημερινή σας ζωή.
  • Ανακούφιση από το άγχος: Όπως και άλλοι τύποι γιόγκα, η Power Yoga έχει πολλαπλά οφέλη για την ψυχική υγεία, καθώς μειώνει τα επίπεδα άγχους και ενθαρρύνει μια πιο θετική κατάσταση του νου. Αυτό οφείλεται τόσο στη σωματική δραστηριότητα που περιλαμβάνει η πρακτική όσο και στα πνευματικά στοιχεία που υπάρχουν σε ορισμένες μορφές.

Ωστόσο, αν η Power Yoga γίνει με λάθος τρόπο, χωρίς σωστή καθοδήγηση ή τη απόδοση της απαιτούμενης προσοχής στην ευθυγράμμιση σου σώματος, μπορεί να οδηγήσει σε πόνο στις αρθρώσεις ή σε τραυματισμό λόγω της έντονης φύσης της προπόνησης.

Power Yoga για αρχάριους

Αν είστε αρχάριος, το καλύτερο θα ήταν να ξεκινήσετε με ένα εισαγωγικό μάθημα στη Hatha Yoga. Αυτό θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε με μια ποικιλία στάσεων και θα σας εισάγει στον τρόπο για να τις εκτελέσετε σωστά. Δοκιμάστε να παρακολουθήσετε μαθήματα που είναι ειδικά σχεδιασμένα για αρχάριους ή για όσους δεν έχουν κάνει καθόλου γιόγκα στο παρελθόν. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια αίσθηση των κινήσεων και να διαπιστώσετε αν σας αρέσουν τα μαθήματα της Power Yoga.

Μπορείτε επίσης να κάνετε Power Yoga στο σπίτι παρακολουθώντας βίντεο ή ασκήσεις στο διαδίκτυο. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα στρώμα γιόγκα! Ωστόσο, αν αποφασίσετε να ασκηθείτε μόνοι σας να ξέρετε πως η εμπειρία δεν θα είναι η ίδια με την εξάσκηση μέσα σε τάξη που καθοδηγεί εκπαιδευτής. Δεδομένου ότι δεν θα έχετε κανέναν να σας βοηθά στο σπίτι, δώστε μεγάλη προσοχή σε αυτό που κάνετε, εστιάζοντας στη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος και την αναπνοή σας.

Τι να φορέσω στη Power Yoga;

Είτε παρακολουθείτε ένα μάθημα Power Yoga στο γυμναστήριο είτε σε ένα ανοιχτό στούντιο, καλό είναι να φοράτε ρούχα που σας κάνουν να αισθάνεστε άνετα και να σας διευκολύνουν στις διατάσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.