Sirsasana: Οδηγίες & Προφυλάξεις Για Το Headstand Της Γιόγκα

Το headstand είναι μία από τις πιο ευεργετικές στάσεις της γιόγκα. Βελτιώνει τη στάση του σώματος, ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος και ανακουφίζει από το στρες. Ωστόσο, η εκτέλεση του απαιτεί αρκετή δύναμη και ισορροπία. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις πώς να κάνεις σωστά τη Sirsasana ώστε να αποκομίσεις όλα της τα οφέλη, χωρίς κινδύνους ή τραυματισμούς!

Κάνοντας Sirsasna έξω

Τι είναι η Sirsasana και πώς λειτουργεί;

Η Salamba Sirsasana είναι μία από τις καλύτερες στάσεις της γιόγκα που συμβάλλουν στην ισορροπία του νου, του σώματος και της ψυχής. Κατά την εκτέλεση της, ο ασκούμενος θα πρέπει να υποστηρίξει όλο το βάρος του σώματός του στο κεφάλι και τα χέρια του. Οι μυϊκές ομάδες που χρησιμοποιούνται είναι οι κοιλιακοί μύες, η πλάτη και οι ώμοι.

Το headstand αναφέρεται συχνά και ως “η βασίλισσα” όλων των στάσεων της γιόγκα. Μπορεί η εκτέλεση της να είναι δύσκολη, τα οφέλη της όμως είναι πολλαπλά για τους ασκούμενους.

Μια γυναίκα που κάνει τη Sirsasana

Ποια είναι τα οφέλη της Sirsasana;

Το headstand, όταν εκτελείται σωστά, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και ενδυναμώνει τους μύες της πλάτης, των ώμων, των κοιλιακών, του λαιμού και των ποδιών. Πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως η άσκηση της Sirsasana συμβάλει στη θεραπεία διάφορων ασθενειών, όπως ο ίλιγγος και η αϋπνία. Μελέτες αποδεικνύουν πως η συγκεκριμένη στάση κάνει τους ασκούμενους να αισθάνονται λιγότερο άγχος και περισσότερη ηρεμία.

Η ενίσχυση της ροής του αίματος προς στο κεφάλι μπορεί επίσης να βοηθήσει στο άνοιγμα του τσάκρα του στέμματος και του τσάκρα του τρίτου ματιού.

Άλλα οφέλη της Sirsasana περιλαμβάνουν:

  • Βελτίωση της στάσης του σώματος και της ισορροπίας
  • Απελευθέρωση της έντασης
  • Υποστήριξη της σπονδυλικής στήλης
  • Αύξηση της ροής του αίματος προς στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη
  • Ενίσχυση της αυτοσυγκέντρωσης και της μνήμης
Sirsasana στο σπίτι

Οδηγίες για την εκτέλεση του headstand της γιόγκα (Sirsasana)

1. Στάσου απέναντι από ένα άδειο τοίχο, με αρκετό χώρο μπροστά σου για να ακουμπήσεις το κεφάλι σου

Για να εκτελέσεις το headstand, θα πρέπει να έχεις αρκετό χώρο για να στηρίξεις το κεφάλι σου. Τα πόδια σου θα πρέπει να ακουμπούν στον τοίχο όταν το σώμα σου αναστραφεί. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα αντιολισθητικό χαλάκι μπροστά σου, αν νιώθεις ότι το χρειάζεσαι.

2. Τοποθέτησε το πίσω μέρος του κεφαλιού σου στον τοίχο και βάλε τα χέρια σου από τη μία και από την άλλη πλευρά

Το πίσω μέρος του κεφαλιού σου θα πρέπει να ακουμπά στις άκρες των δακτύλων σου. Έτσι, θα μετατοπίσεις το βάρος του σώματός σου στους πήχεις, τους αγκώνες και τα χέρια σου.

3. Προχώρησε αργά προς τον τοίχο μέχρι τα πόδια σου να πλησιάσουν αρκετά ώστε να μπορείς να ισορροπήσεις όταν τα ανυψώσεις

Συγκέντρωσε τη προσοχή σου στα χέρια και την κοιλιά σου, δίνοντας του δύναμη. Βεβαιώσου ότι οι κοιλιακοί σου μύες δουλεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια. Συνέχισε μέχρι το στήθος σου να έρθει σε όρθια θέση.

4. Λύγισε τα γόνατά σου και κατέβα αργά προς τα κάτω

Λύγισε τα γόνατά σου τοποθετώντας τα πρώτα στο στήθος σου και στη συνέχεια ίσιωσε τα. Οι βραχίονες, οι καρποί και οι αγκώνες σου παραμένουν αγκιστρωμένοι στο πάτωμα, σχηματίζοντας ένα τρίποδο.

5. Μόλις νιώσεις ότι βρίσκεσαι σε σταθερή θέση, σήκωσε τα πόδια σου από το πάτωμα για να κάνεις το headstand

Τα πόδια σου θα πρέπει να είναι ίσια και ενεργά για να εξουδετερώσουν την αντίδραση της βαρύτητας. Το σώμα σου πρέπει να είναι κάθετο στο έδαφος, χωρίς να καμπυλώνει.

6. Μείνε σε αυτή τη στάση για λίγη ώρα πριν κατέβεις ξανά

Μόλις σηκώσεις το σώμα σου, προσπάθησε να συγκεντρώσεις την προσοχή σου ώστε να παραμείνεις εκεί για 10 δευτερόλεπτα. Κάθε επόμενη φορά που εκτελείς την άσκηση μπορείς να προσθέτεις ακόμα λίγο χρόνο (5-10 δευτερόλεπτα).

Μη παραλείψεις να κάνεις βαθιές αναπνοές και διατάσεις μετά την ολοκλήρωση αυτής της άσκησης.

Sirsasana

Συμβουλές για τη σωστή εκτέλεση της Sirsasana

Το headstand θεωρείται από τις δύσκολες στάσεις γιόγκα και δεν πρέπει να επιχειρείται χωρίς προετοιμασία. Η κατάκτηση αυτής της άσκησης απαιτεί χρόνο και υπομονή. Οι παρακάτω συμβουλές θα βοηθήσουν την πρακτική σου:

  • Κράτα το κεφάλι σου ευθυγραμμισμένο με τη σου σπονδυλική στήλη σε κάθε στιγμή
  • Προσπάθησε να παίρνεις αργές και όχι πολύ βαθιές αναπνοές από τη μύτη
  • Μη γέρνεις πολύ προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Προσπάθησε να παραμένεις κάθετα στο έδαφος, όσο το δυνατόν καλύτερα, χωρίς να καμπυλώνεις
  • Αν συνηθίζεις να γυρνάς το κεφάλι σου προς τα πίσω, δοκίμασε να βάλεις κάτι για να στηρίξεις τον αυχένα σου, όπως μια τυλιγμένη πετσέτα ή ένα μπλοκ της γιόγκα
Μια γυναίκα που κάνει Sirsasana σε ένα στρώμα γιόγκα

Προφυλάξεις κατά την εκτέλεση της Sirsasana

Η Sirsasana δεν είναι ενδείκνυται για όλους. Εάν έχεις υποστεί τραυματισμούς, συνιστούμε να προχωρήσεις με πολύ προσοχή ή να εξετάσεις κάποια μια άλλη στάση της γιόγκα.

Αν ο αυχένας σου είναι ευαίσθητος στην πίεση και νιώθεις άβολα όταν σκύβεις προς τα εμπρός, χρησιμοποιήστε ένα μαξιλάρι κάτω από το κεφάλι σου.

Βεβαιώσου ότι έχεις ζεστάνει τους ώμους, τον αυχένα και τα χέρια σου πριν ξεκινήσεις αυτή την άσκηση.

Αν οι καρποί σου πονάνε, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα μπλοκ ή να τοποθετήσεις τα χέρια σου στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου, πιο κοντά στα αυτιά σου. Αυτό θα σε βοηθήσει στην ισορροπία και θα ελαφρύνει το βάρος που δέχονται οι αρθρώσεις των ώμων.

Καλό είναι να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν επιχειρήσετε τη στάση της Sirsasana.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *