Tantra Yoga: O Απόλυτος Οδηγός του Γιόγκι για την Τάντρα Γιόγκα

Η Tantra Yoga είναι ένας από τα πολλά είδη της γιόγκα. Πρόκειται για μια αρχαίο μορφή που δημιουργήθηκε στην Ινδία. Η Τάντρα Γιόγκα έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου και έχει γίνει μια δημοφιλής άσκηση στις μέρες μας. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τι είναι η Tantra Yoga, πώς μπορείς να την εξασκήσεις στο σπίτι, και γιατί κάθε γιόγκι πρέπει να τη δοκιμάσει!

Τι είναι η Tantra Yoga;

Η Tantra Yoga, όπως δηλώνει και το όνομα της, πηγάζει από την Τάντρα, μια αρχαία πνευματική πρακτική που προέρχεται από την Ινδία και το Θιβέτ. Βασίζεται στην ιδέα ότι μπορούμε να φέρουμε περισσότερη αγάπη και γαλήνη στη ζωή μας, αν εστιάσουμε σε αυτά που μας ενώνουν αντί για αυτά που μας χωρίζουν. Η ταντρική γιόγκα συμβάλλει επίσης  στην επίτευξη της πνευματικής φώτισης μέσω της σύνδεσης του ασκούμενου με την ενέργειά του.

Οι τεχνικές της Τάντρα Γιόγκα έχουν σχεδιαστεί για να καθαρίσουν το νου και το σώμα και να εξαγνίσουν την ψυχή, ικανές να ενωθούν με τη Συνείδηση του Σύμπαντος (Μπράχμαν). Αυτό περιγράφεται ως “η κατάσταση της βαθιάς ένωσης δύο ψυχών σε μία” ή “η επικοινωνία με το Θεό”.

Η παράδοση της Tantra Yoga σε ενθαρρύνει να είσαι συμπονετικός προς τον εαυτό σου όταν δεν είσαι τέλειος, επειδή όλοι κάνουν λάθη. Οι γιόγκι της Τάντρα πιστεύουν ότι όλοι είμαστε τέλειοι μέσα από τις ατέλειές μας. Χρησιμοποιούν επίσης την εικόνα της ύφανσης για να περιγράψουν τη λειτουργία της Τάντρα: υφαίνει το μυαλό, το σώμα και την ψυχή σου σε μια ενιαία ενέργεια, ώστε αυτά τα τρία στοιχεία να ενωθούν σε ένα ανώτερο σύνολο.

Λευκή Τάντρα, Κόκκινη Τάντρα και Μαύρη Τάντρα

Οι πρακτικές της γιόγκα τάντρα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Λευκή τάντρα, κόκκινη τάντρα και μαύρη τάντρα.

Λευκή τάντρα

Πρόκειται για μια πρακτική ταντρικού διαλογισμού που επικεντρώνεται στην ατομική πνευματική ανάπτυξη. Ο ασκούμενος που ακολουθεί τη Λευκή Τάντρα διαλογίζεται για τον εξαγνισμό του εαυτού του αντί να εστιάζει στη βελτίωση της σχέσης του με ένα άλλο άτομο. Με άλλα λόγια, δεν εστιάζει στο να είναι με ένα άλλο άτομο – αντίθετα, επικεντρώνεται στην επίτευξη της πνευματικής φώτισης.

Κόκκινη τάντρα

Πρόκειται για μια σεξουαλική πρακτική που επικεντρώνεται στην ενίσχυση της σχέσης σου με ένα άλλο άτομο. Αφορά περισσότερο την «από κοινού» ανάπτυξη σε αντίθεση με τη Λευκό Τάντρα που εστιάζει στην προσωπική ανάπτυξη.

Μαύρη τάντρα

Έχει να κάνει με τον έλεγχο των άλλων, με τη χειραγώγηση τους μέσω της χρήσης ταντρικών πρακτικών. Αυτή η μορφή Τάντρα περιλαμβάνει τον έλεγχο ενός άλλου ατόμου ή ενός γεγονότος. Δεν έχει να κάνει με την επίτευξη της φώτισης. Σκοπός είναι η απόκτηση εξουσίας πάνω στον εαυτό σου, στους άλλους και στον κόσμο γύρω σου μέσα από τις ταντρικές πρακτικές.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της γιόγκα tantra

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της γιόγκα tantra

Όπως τα άλλα ήδη της γιόγκα (π.χ. η Yin Yoga), η Tantra Yoga σε βοηθά να μειώσεις το στρες, να περιορίσεις το άγχος και να αντιμετωπίσεις την κατάθλιψη. Τα οφέλη της, μεταξύ άλλων, είναι τα εξής:

  • Καλύτερη κατανόηση και αγάπη για τον εαυτό σου
  • Κατανόηση των δυνατών και των αδύνατων σημείων σου
  • Αποδοχή του εαυτού σου και απελευθέρωση από συναισθηματικούς πόνους που σε κρατούν πίσω
  • Ενισχυμένη αυτοπεποίθηση
  • Αίσθηση άνεσης και οικειότητας

Πώς να κάνεις Tantra Yoga στο σπίτι

Όπως πολλές στάσεις της γιόγκα για αρχάριους, έτσι και η Τάντρα Γιόγκα μπορεί να ασκηθεί στο σπίτι. Δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό. Μπορείς να μάθεις τις στάσεις της είτε αγοράζοντας ένα βιβλίο για την Tantra είτε κάνοντας μαθήματα σε στούντιο ή online.

Ωστόσο, οι ειδικοί συνιστούν τη κατανόηση των βασικών στοιχείων της Τάντρα Γιόγκα πριν αρχίσεις να την εξασκείς μόνος σου.

Πώς λειτουργεί η Λευκή Τάντρα

Η Λευκή Τάντρα είναι η απλούστερη μορφή της Tantra Yoga. Μπορείς να την κάνεις μόνος ή με σύντροφο. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένας άδειος, ήσυχος χώρος χωρίς περισπασμούς. Μπορείς να διαλογιστείς σε οποιαδήποτε θέση σε βολεύει – βεβαιώσου μόνο ότι η σπονδυλική σου στήλη είναι ευθεία, ώστε η ενέργεια να ρέει ελεύθερα στο σώμα σου.

Ξεκίνησε αναπνέοντας βαθιά, εστιάζοντας στην εκπνοή όλης της αρνητικότητας (ανησυχίες, φόβοι, άγχος). Στη συνέχεια, επικεντρώσου στο να φέρεις θετική ενέργεια καθώς εισπνέεις και φαντάσου την να γεμίζει πλήρως το μυαλό, το σώμα και την ψυχή σου. Συνέχισε να το κάνεις αυτό μέχρι κάθε κύτταρο του σώματός σου να λάμπει από ζεστασιά και θετικές δονήσεις. Τέλος, χαμογέλασε απαλά – γιατί οι γιόγκι της Τάντρα πιστεύουν πως ένα χαμόγελο κάνει τον κόσμο να σου χαμογελάσει πίσω.

Τρεις στάσεις Γιόγκα Τάντρα για να δοκιμάσεις

Τρεις στάσεις Γιόγκα Τάντρα για να δοκιμάσεις

Χαιρετισμός του ήλιου (Surya Namaskar)

Ξεκίνα με τη στάση του βουνού (tadasana/urdhva hastasana), όρθιος στο στρώμα σου. Μπορείς να εξασκηθείς μπροστά από έναν ολόσωμο καθρέφτη ή, αν γυμνάζεσαι με σύντροφο, μπορείτε να την εκτελέσετε αντικρίζοντας ο ένας τον άλλον ή πλάι-πλάι.

Φέρε τις παλάμες σου στο κέντρο της καρδιάς, σε anjali mudra (προσευχή) ή τοποθέτησε το ένα χέρι στην καρδιά σου και το άλλο στην καρδιά του συντρόφου σου. Πάρε πέντε βαθιές αναπνοές. Τέντωσε τα χέρια πάνω από το κεφάλι σου, σε στάση βουνού. Στη συνέχεια υποκλίσου, κρατώντας την καρδιά σου ανοιχτή και το βλέμμα σου προς τα εμπρός, αφήνοντας παράλληλα το κεφάλι σου να γύρει (uttanasana).

Φέρε τα χέρια στις κνήμες ή τους μηρούς σου και επιμήκυνε τη σπονδυλική σου στήλη για μια μισή ανύψωση (ardha uttanasana). Επανάλαβε τρεις φορές.

H τέλεια χαλάρωση, με σύντροφο (Entwined Sukhasana)

Καθίστε σε στάση σουκασάνα “τέλεια χαλάρωση” αντικρίζοντας ο ένας τον άλλο. Επιμήκυνε τη σπονδυλική σου στήλη και άνοιξε την καρδιά σου για να συναντήσεις το βλέμμα του συντρόφου σου.

Επιλογή 1: Στρίψε προς τα δεξιά και πιάσε με το αριστερό σου χέρι την εξωτερική πλευρά του δεξιού σου αστραγάλου, πίσω από την πλάτη σου. Πλέξε τα δάχτυλα γύρω του και τραβήξε το πόδι σου απαλά προς τον κορμό σου. Κοίταξε πάνω από τον δεξιό σου ώμο και επιμήκυνε τη σπονδυλική σου στήλη μακριά από τον αφαλό σου.

Επιλογή 2: Στρίψε προς τα αριστερά και πιάσε τον αριστερό αστράγαλο πίσω από την πλάτη σου με το δεξί σου χέρι. Πλέξε τα δάχτυλα γύρω του και τραβήξε το πόδι σου απαλά προς τον κορμό σου. Κοίταξε πάνω από τον δεξιό σου ώμο και επιμήκυνε τη σπονδυλική σου στήλη μακριά από τον αφαλό σου.

Μείνε στη θέση σου για πέντε αναπνοές πριν αλλάξεις πλευρά και αγκάλιασε τους αγκώνες καθώς σου ενώ κάθεσαι ξανά σε στάση sukhasana.

Ιερό Άνοιγμα Καρδιάς (Tantric Urdhva Dhanurasana)

Ξάπλωσε μπρούμυτα, λύγισε τα χέρια σου για να δημιουργήσεις γωνία 90 μοιρών μεταξύ του άνω βραχίονα και του αντιβραχίου. Τοποθέτησε τις παλάμες σου τη μία πάνω στην άλλη (οι αντίχειρες να αγγίζουν ή να σταυρώνονται). Πίεσε τα δάχτυλα των ποδιών και σήκωσε το σώμα σου από το πάτωμα, διατηρώντας παράλληλα τα πόδια σου ενεργοποιημένα.

Λυγίσε τα γόνατά σου το ένα προς το άλλο μέχρι να βρεθούν κάτω και να πιέζουν το πάτωμα. Κλείσε τα μάτια σου. Κράτησε την αναπνοή σου για πέντε αργές ανάσες και στη συνέχεια εξέπνευσε αργά.

Αυτή η στάση προσφέρει πολλαπλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης ροής του αίματος στη καρδιά. Σε προκαλεί επίσης να ενεργοποιήσεις τους μύες γύρω από τους ώμους σου και το πάνω μέρος της πλάτης, βοηθώντας να ξεπεράσεις τα συναισθήματα θλίψης ή απελπισίας που σχετίζονται με αυτές τις περιοχές.

Η Tantra Yoga και η ενεργειακή ανταλλαγή

Καθώς η Τάντρα γιόγκα συνδυάζει το σωματικό και το πνευματικό στοιχείο, προκαλλεί επίσης την ανταλλαγή ενέργειας με τον σύντροφό σου. Οι ασκούμενοι της Τάντρα απελευθερώνουν τις προσκολλήσεις τους στον πόθο, τον έλεγχο και το φόβο για να τους βοηθήσουν να παραμείνουν προσγειωμένοι στην καθαρή θετική ενέργεια. Οι ασκούμενοι στοχεύουν να αναπτύξουν μια στάση ευγνωμοσύνης για όλα όσα συμβαίνουν γύρω τους. Το Τάντρα έχει να κάνει με το να μάθεις να εκτιμάς κάθε μικρό πράγμα που έρχεται στη ζωή σου, είτε πρόκειται για κομπλιμέντο είτε για μια αποτυχία..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *