Δωρεάν αποστολή για παραγγελίες άνω των €50

Vishuddha: Το πέμπτο από τα επτά τσάκρα

Το πέμπτο από τα επτά τσάκρα είναι το Vishuddha που βρίσκεται στην περιοχή του λαιμού. Αυτό το τσάκρα σχετίζεται με την επικοινωνία, την έκφραση και τη δημιουργικότητα. Όταν αυτό το τσάκρα είναι ισορροπημένο, διαθέτεις μια ισχυρή φωνή κι έχεις την ικανότητα να εκφράζεις τις ιδέες σου αποτελεσματικά. Επίσης, μπορείς να εκφράζεσαι δημιουργικά μέσα από τη συγγραφή, τη μουσική ή τη ζωγραφική.

Τι είναι το Vishuddha τσάκρα

Ο λαιμός είναι το κυρίαρχο όργανο που απασχολεί το vishuddha τσάκρα, αλλά σχετίζεται επίσης με τη γλώσσα, τα χείλη, τα ζυγωματικά, το σαγόνι, τα αυτιά, τον αυχένα και τους ώμους. Η επιρροή του επεκτείνεται από τους ώμους ως τη βάση του κρανίου.

Το τσάκρα του λαιμού σχετίζεται με το στοιχείου του ήχου ή του χώρου και το μπλε χρώμα.

Τα πρώτα τέσσερα τσάκρα ή ενεργειακά κέντρα είναι το muladhara (βάση), το svadhisthana (ιερό), manipura (αφαλός) και anahata (καρδιά). Όλα αυτά συνδέονται με το φυσικό σώμα και τα γήινα στοιχεία. Το ajna (τρίτο μάτι) και sahasrara τσάκρα (κορυφή) συνδέονται με το φως, την ομορφιά, την διαίσθηση και την κοσμική ή πνευματική δύναμη. Το τσάκρα του λαιμού είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στα γήινα και πνευματικά στοιχεία, η γέφυρα ανάμεσα στις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και την εσωτερική του σοφία.

Πώς σε επηρεάζει το πέμπτο τσάκρα

Το vishuddha τσάκρα είναι το κέντρο του εξαγνισμού και της αποτοξίνωσης, και σε σωματικό και σε συναισθηματικό επίπεδο. Όταν βρίσκεται σε ισορροπία, έχεις αυξημένη αυτοπεποίθηση και νοητική διαύγεια. Είσαι ικανός να εκφράζεις πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου.

Παρόλα αυτά, όταν το πέμπτο τσάκρα βρίσκεται εκτός ισορροπίας, μπορεί να συναντήσεις δυσκολία στην έκφραση της αλήθειας σου ή να μην σε ακούν οι συνομιλητές σου. Μπορεί επίσης να έχεις την αίσθηση ότι σε πνίγουν τα λόγια ή ότι δεν μπορείς να μιλήσεις άνετα.

Αν το Vishuddha υπερλειτουργεί, νιώθεις πάλι ανασφάλεια αλλά με διαφορετικό τρόπο. Συνήθως κλείνεσαι σ’ ένα καβούκι για να μην αποκαλυφθούν οι αδυναμίες σου και ζητάς προσοχή μέσω της χειραγώγησης ή της περιφρόνησης. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείς να αναγνωρίσεις την τοξικότητα στον τρόπο ομιλίας σου, καθώς δεν μπορείς να ακούσεις τους άλλους και θέλεις πάντα να έχεις δίκιο.

Το τσάκρα Vishuddha

Πώς θα καταλάβεις αν το Vishuddha τσάκρα βρίσκεται εκτός ισορροπίας

Αν δυσκολεύεσαι να εκφραστείς κι έχεις την αίσθηση ότι συνεχώς σε παρεξηγούν, είναι πιθανό να υπάρχει ανισορροπία στο Vishuddha τσάκρα. Επίσης, μπορεί να νιώθεις άγχος και να δυσκολεύεσαι στην κατάποση.

Άλλες σωματικές ενδείξεις ανισορροπίας του Vishuddha είναι:

  • Πονόλαιμος
  • Πόνος στον αυχένα
  • Πόνος στους ώμους
  • Προβλήματα στην κροταφογναθική άρθρωση
  • Λαρυγγίτιδα
  • Άφθες

Οι ενδείξεις στο συναισθηματικό επίπεδο είναι:

  • Κουτσομπολιό
  • Χειριστική συμπεριφορά
  • Παθητική επιθετικότητα
  • Ψέματα
  • Παραποίηση της αλήθειας

Πώς μπορείς να εξισορροπήσεις το Vishuddha

Κάποια πράγματα μπορούν να θεραπεύσουν και να εξισορροπήσουν το Vishuddha τσάκρα:

  • Μασάζ ή βελονισμός στην περιοχή του αυχένα και των ώμων
  • Χαλαρές ασκήσεις γιόγκα, όπως η Γάτα και η Στάση του Παιδιού
  • Ψαλμωδία, τραγούδι ή μουρμουρητό για την απελευθέρωση του λαιμού
  • Πείτε την αλήθεια με ευγενικό τρόπο
  • Δοκιμάστε βότανα που βοηθούν το λαιμό όπως φτελιά, αλθαία ή σαμπούκο

Μερικές ασκήσεις γιόγκα βοηθούν στην εξισορρόπηση του Vishuddha

Όταν προσπαθείς να αφυπνίσεις και να τονώσεις το τσάκρα του λαιμού, δώσε έμφαση σε ασκήσεις που περιλαμβάνουν κάμψη κι έκταση του αυχένα. Η Sarvangasana (Λαμπάδα) και η Halasana (Άροτρο) συμπιέζουν τον λαιμό, ενώ η Bhujangasana (Κόμπρα), η Adho Mukha Svanasana (Κάτω Σκύλος), η Marjaryasana/Bitilasana (Γάτα) και η Matsyasana (Ψάρι) τεντώνουν τον αυχένα. Ανακαλύψτε το στρώμα γιόγκα, ειδικά σχεδιασμένα για μια ασφαλή και ολοκληρωμένη πρακτική yoga.

Χρειάζεται προσοχή στις όρθιες στάσεις όπου ο αυχένας πρέπει να βρίσκεται σε ευθυγράμμιση με τη σπονδυλική στήλη, διαφορετικά η καρδιά αποσυνδέεται από το κεφάλι. Για να το πετύχεις αυτό, φρόντισε να πιέζεις ελαφρώς το πηγούνι προς τα πίσω και κάτω ώστε να διατηρείται η ευθυγράμμιση του αυχένα με τη σπονδυλική στήλη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.