Kundalini Yoga: Οδηγός για Αρχάριους

Η Kundalini Yoga είναι ένα είδος γιόγκα που εστιάζει στην πνευματική και σωματική υγεία. Αποκαλείται συχνά ως “η γιόγκα του 21ου αιώνα” επειδή συνδυάζει την παραδοσιακή γιόγκα με σύγχρονες πρακτικές όπως οι ασκήσεις αναπνοής και ο διαλογισμός για να προάγει τη θεραπεία του νου και του σώματος.

Η Κουνταλίνι Γιόγκα υπάρχει εδώ και χιλιάδες χρόνια. Μόλις πρόσφατα όμως ξεκίνησε να γίνεται δημοφιλής στην Ευρώπη, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν τρόπους για να βελτιώσουν την ευεξία τους. Σε αυτό το άρθρο θα εξερευνήσουμε την Κουνταλίνι Γιόγκα με περισσότερες λεπτομέρειες, ώστε να μπορείτε να αποφασίσετε μόνοι σας αν αυτή η μορφή άσκησης είναι κατάλληλη για εσάς!

Τι είναι η Kundalini Yoga;

Η Kundalini Yoga επικεντρώνεται στην απελευθέρωση της ενέργειας στο σώμα μέσω του διαλογισμού. Εστιάζει σε ασκήσεις αναπνοής και σε συγκεκριμένες στάσεις (asanas). Η έννοια της ενέργειας Κουνταλίνι υπάρχει εδώ και αιώνες και αναφέρεται σε αρχαία βεδικά κείμενα από το 1.000 π.Χ.

Στόχος αυτού του είδους της γιόγκα είναι η αφύπνιση-ενεργοποίηση της ενέργειας Κουνταλίνι, η οποία πιστεύεται ότι βοηθά στην ισορροπία των τσάκρα και συμβάλλει στην πνευματική ευεξία. Με τακτική εξάσκηση, η γιόγκα Κουνταλίνι λέγεται ότι οδηγεί στην πνευματική διαφώτιση, δηλαδή στην “αφύπνιση της Κουνταλίνι”.

Μια γυναίκα που κάνει Kundalini yoga

Πώς συγκρίνεται με άλλα είδη γιόγκα;

Η Κουνταλίνι Γιόγκα διαφέρει σημαντικά από άλλες μορφές της γιόγκα, όπως η Ashtanga, η Bikram και η Vinyasa. Χρησιμοποιεί τον διαλογισμό και τις ασκήσεις αναπνοής για να αφυπνίσει την ενέργεια Κουνταλίνι. Αποτελεί ένα μοναδικό είδος γιόγκα που στοχεύει στη βελτίωση της πνευματικής ευημερίας του ασκούμενου.

Ποια είναι τα οφέλη της Kundalini Yoga;

Η Κουνταλίνι Γιόγκα έχει να προσφέρει στους ασκούμενους πολλά οφέλη. Το κυριότερο από αυτά είναι η αύξηση της ενέργειας Κουνταλίνι, η οποία λέγεται ότι συμβάλλει στην πνευματική σας ευημερία. Βοηθά επίσης στη διαχείριση του στρες, της κατάθλιψης, του άγχους και της αϋπνίας. Η Κουνταλίνι Γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει να συνδεθείτε με τον εαυτό σας και να νιώσετε πλήρως αυτή τη σύνδεση, αναπτύσσοντας την αυτογνωσία του σώματος και του νου.

Οι σημαντικότερες πτυχές της πρακτικής Κουνταλίνι

Υπάρχουν έξι σημαντικές πτυχές στην πρακτική της Kundalini Yoga:

Η έναρξη της πρακτικής

Η συνεδρία της Κουνταλίνι Γιόγκα ανοίγει συνήθως με ένα μάντρα. Αυτή είναι η στιγμή που μπορείτε να χαλαρώσετε πλήρως και να θέσετε την πρόθεσή σας για την πρακτική σας. Οι ψαλμωδίες Κουνταλίνι περιλαμβάνουν ήχους σανσκριτικών λέξεων, χωρίς να είναι απαραίτητο να ειπωθούν στην πρωτότυπη γλώσσα τους για να επωφεληθείτε από τη συνεδρία.

Ασκήσεις αναπνοής Pranayama

Στη συνέχεια θα προχωρήσετε στις ασκήσεις αναπνοής (Pranayama). Ο δάσκαλος θα σας προτείνει ορισμένες τεχνικές αναπνοής για να ανοίξουν τα ενεργειακά σας σημεία. Μπορεί ακόμα να σας ζητήσει να εστιάσετε την προσοχή σας στην περιοχή της καρδιάς, δίνοντας έμφαση στην εκπνοή και στη συνέχεια εισπνέοντας βαθιά. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να κρατήσετε τα χέρια σας πάνω από το στήθος σας ενώ αναπνέετε αργά. Οι αναπνευστικές ασκήσεις έχουν σκοπό να βοηθήσουν στο άνοιγμα των ενεργειακών σημείων της Κουνταλίνι.

Κρίγια Γιόγκα (Kriya)

Η Κρίγια (Kriya) είναι ένα σύνολο αναπνοών, στάσεων και ήχων και σημαίνει “δράση”. Ο δάσκαλος της Κουνταλίνι Γιόγκα θα σας καθοδηγήσει μέσα από μια συγκεκριμένη ακολουθία Κρίγια Κουνταλίνι. Οι πιο συνηθισμένες Kundalini Kriyas περιλαμβάνουν:

  • Surya Kriya: Η Surya Kriya είναι η πιο διάσημη kriya της Γιόγκα Κουνταλίνι. Για να την ακολουθήσετε πρέπει να κάτσετε σε μια άνετη θέση και να πάρετε μια βαθιά εισπνοή ενώ κρατάτε τα χέρια σας ψηλά, εισπνέοντας από το αριστερό ρουθούνι. Κρατάτε την αναπνοή σας για πέντε μετρήσεις εισπνέοντας από το στόμα, ενώ κρατάτε τα χέρια σας σηκωμένα πάνω από το κεφάλι σας. Στη συνέχεια, εισπνέετε από το στόμα και κατεβάζετε τα χέρια σας ξανά προς τα κάτω πριν εκπνεύσετε.
  • Pavana Mukta Kriya: Η Pavana Mukta Kriya είναι η πιο σημαντική kriya της Κουνταλίνι Γιόγκα. Είναι μια πρακτική που περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενες αναπνοές ενώ κινείτε συγκεκριμένα μέρη του σώματος. Εισπνέετε από μια πλευρά του σώματος σας, κρατάτε την ανάσα σας για πέντε μετρήσεις ενώ ταυτόχρονα εστιάζετε σε ένα ενεργειακό σημείο της Κουνταλίνι (για να εξισορροπήσετε τα τσάκρα σας). Η καθοδήγηση του δασκάλου μέσα από αυτή τη συνεδρία είναι πολύ σημαντική.
  • Αναπνοή σποράς: Ο δάσκαλος της Κουνταλίνι Γιόγκα θα σας ζητήσει να εισπνεύσετε από το ένα ρουθούνι και να εκπνεύσετε από το άλλο, σαν να θέλετε να σβήσετε ένα κερί. Η Kundalini Yoga ωθεί τους ασκούμενους να δίνουν έμφαση στην εκπνοή τους, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην ηρεμία του νευρικού σας συστήματος.

Κάθε δάσκαλος δουλεύει με το δικό του ρυθμό για να βοηθήσει τη ροή της ενέργειας Kundalini. Οι συνεδρίες της Kundalini Yoga μπορεί να διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να περάσετε μέσα από όλη τη διαδικασία. Σε πολλούς ασκούμενους της Κουνταλίνι αρέσει να ακούνε μουσική κατά την εξάσκηση, ώστε να έχουν μια καλύτερη, πιο ολοκληρωμένη εμπειρία της Κουνταλίνι Γιόγκα.

Μια γυναίκα με τα χέρια στον αέρα, για την kundalini yoga

Χαλάρωση

Για να επωφεληθείτε πλήρως από τα οφέλη μιας πρακτικής Kriya, ο δάσκαλος της Kundalini Yoga μπορεί να σας καθοδηγήσει μέσα από μια φάση χαλάρωσης. Για να γίνει αυτό, πρέπει να μεταφέρετε την επίγνωσή σας σε κάθε ενεργειακό τσάκρα με τη σειρά, χαλαρώνοντας πλήρως την περιοχή του σώματός σας που σχετίζεται με αυτό. Η συνοδεία απαλής μουσικής θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε πιο γρήγορα, καταπραΰνοντας τα νεύρα σας

Διαλογισμός

Αν και οι διαλογισμοί Κουνταλίνι ποικίλλουν σε διάρκεια, οι περισσότεροι διαρκούν συνήθως πάνω από 15 λεπτά. Στόχος του διαλογισμού Κουνταλίνι είναι να σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε στην αναπνοή σας, να απελευθερώσετε το αίσθημα του στρες από το σώμα σας και να ενισχύσετε τη συνειδητότητά σας.

Η λήξη της πρακτικής

Ένα τυπικό μάθημα ολοκληρώνεται ξανά με ένα μάντρα, κατά το οποίο οι συμμετέχοντες τραγουδούν μαζί ή επαναλαμβάνουν μια ακολουθία.

Στάσεις κουνταλίνι γιόγκα για αρχάριους

Αν σκέφτεστε να ξεκινήσετε την Kundalini Yoga ή αν θέλετε να τη δοκιμάσετε, σας συνιστούμε να αρχίσετε με αυτές τις στάσεις:

Η στάση του Τοξότη

  1. Σταθείτε όρθιοι, με τα πόδια ενωμένα. Γυρίστε το δεξί σας πόδι ελαφρώς προς τα έξω.
  2. Φέρτε το δεξί σας πόδι προς τα πίσω, ισιώνοντάς το όσο το δυνατόν περισσότερο.
  3. 3. Λυγίστε το αριστερό σας γόνατο, αλλά να θυμάστε ότι δεν πρέπει να περάσει το αριστερό σας πόδι αν θέλετε να εκτελέσετε τη στάση σωστά.
  4. Τεντώστε τα χέρια σας στο ύψος των ώμων. Σηκώστε τους αντίχειρές σας προς τα πάνω, καθώς τα χέρια σας είναι σχηματίζουν γροθιές.
  5. Στρέψτε το πάνω μέρος του σώματός σας προς τα αριστερά. Ταυτόχρονα λυγίστε τον δεξιό σας αγκώνα και φέρτε τη δεξιά σας γροθιά προς τη δεξιά σας μασχάλη.
  6. Κρατήστε αυτή τη στάση για 2 έως 3 λεπτά.
  7. Αλλάξτε πλευρά και κρατήστε τη στάση για 2-3 λεπτά, αναπνέοντας βαθιά.

Sufi Grind

  1. Τοποθετήστε και τα δύο σας χέρια σε κάθε ένα από τα γόνατά σας.
  2. Γυρίστε τη σπονδυλική σας στήλη αριστερόστροφα με τα πόδια σας σταθερά, στρέφοντας το θώρακα και την κοιλιά σας.
  3. Εισπνεύστε καθώς γυρνάτε μπροστά και εκπνεύστε καθώς γυρνάτε πίσω.
  4. Στα μισά της άσκησης, αλλάξτε κατεύθυνση

Η στάση της Κόμπρα

  1. Ξαπλώστε μπρούμυτα, με τα πόδια και τις πατούσες σας να ακουμπάνε μεταξύ τους. Ακουμπήστε τις κορυφές των ποδιών σας στο πάτωμα.
  2. Τοποθετήστε τις παλάμες σας κάτω από τους ώμους σας. Βεβαιωθείτε ότι τα δάχτυλά σας δείχνουν προς τα πάνω και οι αγκώνες σας είναι παράλληλοι μεταξύ τους.
  3. Εισπνεύστε. Σηκώστε το κεφάλι και τον κορμό σας, πιέζοντας το κάτω μέρος του σώματός σας στο πάτωμα.
  4. Ευθυγραμμίστε τα χέρια σας, ανασηκώνοντας το στήθος και το στομάχι σας. Φέρτε τους ώμους σας προς τα κάτω και προς τα πίσω.
  5. Κρατήστε τη στάση της Κόμπρα έως και 30 δευτερόλεπτα, αναπνέοντας βαθιά. Εκπνεύστε και επιστρέψτε στην αρχική θέση.
Μια γυναίκα που εκτελεί μια στάση kundalini yoga

Προφυλάξεις

Συμβουλευτείτε έναν εκπαιδευτή για τη σωστή εκτέλεση της Κουνταλίνι Γιόγκα, καθώς κάθε δάσκαλος έχει το δικό του μοναδικό στυλ. Είναι επίσης σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι δεν αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας ή παθήσεις πριν ξεκινήσετε. Η άσκηση της Κουνταλίνι Γιόγκα ενδέχεται να προκαλέσει σωματικές καταπονήσεις, όπως πόνο στον αυχένα ή στην πλάτη, γι’ αυτό πρέπει να δώσετε προσοχή στο σώμα σας και να σταματήσετε την άσκηση αν νιώσετε πόνο ή δυσφορία.

Η Kundalini Yoga είναι μια πρακτική που πολλοί άνθρωποι έχουν διαπιστώσει ότι είναι ευεργετική για τη σωματική και ψυχική τους ευεξία. Το συγκεκριμένος είδος yoga μπορεί να σας βοηθήσει να έρθετε σε επαφή με το σώμα σας, να απελευθερώσετε το στρες, να δυναμώσετε τους μυς σας και να βελτιώσετε την ευελιξία σας. Οι στάσεις που αναφέραμε παραπάνω είναι μερικές από τις πιο δημοφιλείς στάσεις της Κουνταλίνι Γιόγκα για αρχάριους. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές ακόμα ασκήσεις! Μοιραστείτε τη γνώμη σας ή την εμπειρία σας γύρω από την Κουνταλίνι Γιόγκα μαζί μας, αφήνοντας ένα σχόλιο στο κάτω μέρος της σελίδας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *